Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStoner, Julia B.; Meadan, Hedda; Angell, Maureen E.; Daczewitz, Marcus
TitelEvaluation of the Parent-Implemented Communication Strategies (PiCS) Project Using the Multiattribute Utility (MAU) Approach
QuelleIn: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 24 (2012) 1, S.57-73 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1874-8597
DOI10.1007/s11092-011-9136-0
SchlagwörterCommunication Strategies; Evaluation; Developmental Disabilities; Communication Skills; Teaching Methods; Parents; Young Children; Naturalistic Observation
AbstractWe conducted a multiattribute utility (MAU) evaluation to assess the Parent-Implemented Communication Strategies (PiCS) project which was funded by the Institute of Education Sciences (IES). In the PiCS project parents of young children with developmental disabilities are trained and coached in their homes on naturalistic and visual teaching strategies to enhance their children's social-pragmatic communication skills. This report focuses on the evaluation process, the application of the MAU approach to evaluate the PiCS project, the results of the evaluation, and a discussion of the benefits and concerns related to the use of the MAU approach to conduct a comprehensive evaluation. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Assessment, Evaluation and Accountability" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: